Regitra komentarai

 Per dvejus darbo metus sukurpiau kelis išėjimus į spaudą kaip Regitra atstovė.

2022 m. vasario 3 d.:

„Dauguma, eidami laikyti egzaminą išgirsta patarimų „Tau pasiseks, pasitikėk savimi, išsimiegok, giliai kvėpuok ir t.t.“. Ir tai teisingi patarimai, tačiau aš turiu ir kitų. Dirbdama vairavimo instruktore mokinį į egzaminą „paleisdavau“ tik tada, kai jis būdavo pasiruošęs. Pasiruošusiu vadinu tokį mokinį, kuris geba ne tik valdyti automobilį, gaudytis eismo situacijose, priimti sprendimus savarankiškai, bet ir yra išmokęs pats analizuoti, kur ir kodėl padarė klaidą. Toks įsivertinimas ugdo labai svarbų aspektą – požiūrį ne tik į save, bet ir į kitus eismo dalyvius. Tad jeigu manote, kad jūs neklystate arba dėl jūsų klaidų kalti tik kiti – jūs dar nepasiruošę.
Taigi ateikite pasiruošę. Dar ir dėl to, kad egzaminas kelia jaudulį, o jį suvaldyti gerokai lengviau, kai turite stiprius įgūdžius. Taip pat prisiminkite, kad egzaminas nėra kliūtis įgyti vairuotojo pažymėjimą, atvirkščiai – tai yra pagalba jums, kaip asmenybei. Juk laikydami egzaminą pasitikrinate „raumenis“, kaip jums sekasi vairuoti įtemptoje, „nervų“ kupinoje situacijoje. Jeigu išlaikėte – puiku, namų darbus atlikote labai gerai ir susidorojote su įtampa. Jeigu neišlaikėte – irgi puiku, sužinojote, ko dar pasimokyti. Sąmoningas žmogus siekia tobulėti ir nėra įsitikinęs, kad žino ar moka jau viską.
Ir dar: net jeigu puikiai pasiruošėte, pirmą savo egzaminą įsivaizduokite kaip ekskursiją. Tai it susipažinimas su egzamino eiga. Gali būti, kad iš jaudulio neišlaikysite, tačiau antrą kartą jau žinosite, ko tikėtis ir bus gerokai lengviau.
Tad nelinkiu sėkmės, linkiu ateiti pasiruošus!”
 

 
2023 sausio 17 d.:
 
Kolegė Aldona iš egzaminavimo skyriaus dalinasi dar vienu įrašu, tad pirmyn skaityti! 👇
Bauda už KET pažeidimą tai „primintukas“, padėsiantis tobulėti ☑️
Vieni baudų bijo, kiti peikia, bet ar visi susimąstome, kodėl jos apskritai egzistuoja? Jeigu kiekviena bauda skiriama už tam tikrą pažeidimą, ar pagalvojame apie to pažeidimo esmę? Kokia pažeisto Kelių eismo taisyklių punkto prasmė? Kodėl jis buvo sukurtas? Kodėl, pavyzdžiui, draudžiama važiuoti tamsiuoju paros metu arba esant blogam matomumui, kuomet nedega joks priekinis kairysis žibintas (KET 234.5)?
Daugeliu atveju atsakymas vienas – visa tai yra tik dėl mūsų pačių saugumo. Mano žodyne, iš esmės, tai reiškia pagarbą sau ir kitam, įstatymams, kadangi eismas yra socialinis reiškinys, todėl laikytis sutartos tvarkos ir normų nėra tuščia prievolė, tai pagarba ir pareiga kitiems. Todėl šiuo atveju mūsų saugumas yra lyg mainai – tu saugai kitus eismo dalyvius, jie saugo tave.
Štai kodėl, kol nesugalvota kitokia saugumo ir tvarkos užtikrinimo sistema, taisyklės yra būtinybė, o baudos pasitarnauja kaip „primintukai“, kad atsipalaidavome ir pamiršome kitus. Juk rizikingai vairuodami dažniausiai galvojame tik apie save – „aš kontroliuoju situaciją“, „viskas čia normaliai“. Ar tu gali kontroliuoti kitų eismo dalyvių reakciją ir elgesį šioje situacijoje? Ne. Todėl ir reikia tam tikrų normų, kad siektume bendrinės darnos, kad žinotumėme taisykles, kuriomis eisme visi vadovaujamės.
Žmogaus gyvenimas prasmingas tiek, kiek jis rūpinasi kitais. Tad perkeltine prasme galime sakyti, jog baudos mus saugo nuo egoizmo, auklėja ir padeda tobulėti. O kai būsime tobuli – nebereikės ir baudų, tad pasistenkime 😉
P.S. Draudžiama važiuoti tamsiuoju paros metu arba esant blogam matomumui nedegant jokiam priekiniam kairiajam žibintui, nes priešpriešais atvažiuojanti transporto priemonė nematys viso gabarito ir vairuotojas gali pagalvoti, pavyzdžiui, kad tai motociklas bei pradėti lenkimą.
___________
Pirmąjį Aldonos įrašą „Sėkmė vs pasiruošimas“ rasite čia: https://bit.ly/Kaip_islaikyti_praktikos_egzamina
 

 
2023 m. kovo 20 d.:
 
Jau kvepia pavasariu ir taip norisi „prasilėkti“!🏍️ Kolegė Aldona iš egzaminavimo skyriaus dalinasi įrašu, skirtu tiems, kurie dar svajoja apie pirmąjį motociklininkų sezoną. Pirmyn skaityti 👇
Baltai jums pavydžiu! Nes šito, „pirmojo pavasario“ jausmo daugiau nepatirsite – jis toks vienintelis ir ypatingas. Pavasario, taigi ir sezono proga, turbūt turėčiau apžvelgti A kategorijų egzamino eigą, manevrų prasmę, ir apskritai pažerti patarimus, kaip saugiai vairuoti. Tačiau vietoje atsakymų į jūsų klausimus, norėčiau paklausti mano nuomone, esminio klausimo, apie kurį ir sukasi visas motociklizmas – kodėl Tu nori vairuoti?
Ar dėl to, kad draugai, šeimos nariai, kolegos ar tiesiog žmogus, kuriuo žaviesi vairuoja motociklą? O galbūt nori kažkam įrodyti (gal net sau), kad gali? Ar pakerėjo tas laisvės pojūtis, kurį atradai netikėtai, o gal nuo vaikystės svajojai turėti savo motociklą? Traukia technika, sportas, varžybos, greitis? Patogu važinėti iš A pro B į C, pigiau ir greičiau? O gal esi iš tų, kurie tiesiog jautė, kad tai yra „būtent tai“? Koks būtų Tavo atsakymas?
Atsakius sau „kodėl“, suprasi, kad yra ir „todėl“ – motociklas yra padidintos rizikos transporto priemonė. Būtent todėl labai svarbu suvokti, kokia išties yra šios kelionės vertė, nes privalai užtikrinti, kad važiuojant išliksi budrus ir saugosi tiek save, tiek kitus. Aš vairuoju motociklą, nes jis nuveža mane į atokiausias ir gražiausias vietas, o kad ši kelionė tęstųsi ilgai – vairuoju atsakingai ir saugiai.
Man tai reiškia, būti atidžia. Vairuodama motociklą aš dažniausiai vairuoju „bent dvigubai“ – t. y. mąstau už save, ir už tą, kuris yra arčiausiai manęs arba šiuo metu man yra aktualiausias eisme: kaip jis elgiasi, ar mato mane, ką galėčiau dar padaryti, kad abu atsižvelgtumėme į vienas kitą ir pan. O tas „aktualumas“ keičiasi labai greitai, kartais kas sekundę. Vadinasi, nuolatos iš anksto stebiu kitus ir prie jų prisitaikau. Tikiuosi, ir Tu prisitaikysi prie manęs.
Linkėdama ypatingo pirmojo sezono, prieš sėdant ant motociklo, kviečiu atrasti savuosius „kodėl ir todėl“.
 

 
//
 
 2023 balanžio 4 d.:

Motociklininkų egzaminų sezono startas! Ta proga, apie tai, ką svarbu žinoti, nusprendus vairuoti motociklą ir kaip tinkamai pasiruošti egzaminui pasakoja kolegė Aldona Juozaitytė, kuri yra ne tik egzaminavimo skyriaus atstovė, bet ir aktyvi „enduristė“.
 //
 
 Ir, žinoma, bendriniai patarimai būsimiems motociklininkams tinkami kiekvieną pavasarį:

A kategorijų egzaminas jau „ant nosies“? Dalinamės patarimais, į ką verta atkreipti dėmesį:
1. Nors nesijaudinti turbūt nepavyks, pasistenk susikaupti ir parodyti įgytus įgūdžius.
2. Prieš egzaminą pasikrauk energijos – juodojo šokolado plytelė ar bananas suteiks smegenims papildomo stimulo.
3. Nepamiršk pasirūpinti tinkama motociklininko apranga, nes be jos egzamino laikyti negalėsi.
4. Jeigu egzaminą laikysi su savo motociklu, įsitikink, ar jis atitinka visus reikalavimus.
5. Žinoma, motociklas turi būti techniškai tvarkingas – tai dėl tavo paties saugumo.
6. Nepamiršk įkrauti telefono ir/ar ausinių, nes jų reikės važiuojant eisme.
7. Pasirūpink ryškiaspalve su šviesą atspindinčiais elementais liemene (jei šių elementų nėra aprangoje).
8. Pasikartok ar žinai visus atsakymus į patikrinimo prieš važiavimą klausimus.
9. Įsitikink, jog žinai kaip atlikti specialius manevrus.
10. Ir nepamiršk viso egzamino metu naudoti tinkamą akių apsaugą: tai gali būti šalmo stikliukas arba specialūs motociklininko akiniai.
✅ Linkime sėkmės egzamine!

Populiarūs įrašai